Annons:
Etiketttopplistor
Läst 1579 ggr
vendelay
4/17/16, 11:40 PM

Sämsta yrken

Systerlista till Favorityrken.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
iFokus
4/18/16, 8:20 AM
#1

Túrwen har lagt till följande förslag:

  • Telefonförsäljare
iFokus
4/18/16, 8:35 AM
#2

tlover har lagt till följande förslag:

  • Militär i krigstid
  • Gruvarbetare
  • Vårdbiträde
tlover
4/18/16, 8:36 AM
#3

Inte för att jag testat att vara militär el gruvarbetare men det är bland de sista sakerna jag skulle vilja vara

l'm back

[Túrwen]
4/18/16, 1:29 PM
#4

Telefonförsäljare är en provisionsjobb som man lurar på ungdomar för att lura andra människor så kändes självklart från min sida att rösta så.

vendelay
4/18/16, 3:38 PM
#5

Jag älskade min tid som telefonförsäljare! Jag tyckte det var en fantastisk möjlighet, jag tjänade pinsamt mycket pengar och det var alltid fullt ös på kontoret. Jag uppfattade det även som att de flesta av mina kollegor tyckte detsamma. Konstigt att det kan vara så olika, de flesta jag pratar med antingen hatade att vara telefonförsäljare eller skulle aldrig i livet kunna tänka sig att vara det!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Túrwen]
4/18/16, 4:39 PM
#6

#5 Den erfarenhet jag hade var att jag skulle lura på människor att signa sig upp för musikkontrakt så att de kunde få spelningar någonstans. Kan ju säga att majoriteten knappt fick något gig och det krävde att dem jag ringde skulle ha ett abonnemang så de blev av med pengar samtidigt som de hade falska förhoppningar.

Annons:
iFokus
4/18/16, 5:51 PM
#7

Ellen Malmjärn har lagt till följande förslag:

  • Korv försäljare
iFokus
4/18/16, 5:51 PM
#8

Ellen Malmjärn har lagt till följande förslag:

  • Strippare
vendelay
4/18/16, 10:12 PM
#9

#6 Jag jobbade på ett väldigt seriöst företag. Allt spelades in och ingen lurade någon. Alla samtal avlyssnades och alla kontrakt vi ingick i muntligt skulle godkännas av andra innan de gick igång för att se till att ingen kund skulle känna sig lurad. Det finns definitivt företag som luras och ljuger, och där förstår jag att ingen vill jobba frivilligt, men företaget jag jobbade på var väldigt seriöst och väldigt trovärdigt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[LarssonA]
4/19/16, 10:52 AM
#10

#8 Strippare? Jag antar att du menar att man jobbar med Striptease? Eller menar du att strippa tex bilar?

[Túrwen]
4/19/16, 1:47 PM
#11

Korvförsäljare antagar jag inkluderar fastfood försäljning? Tycker inte alls att den branschen är illa åtminstone inte mina erfarenheter men tror precis som med telefonförsäljning som det pratades om tidigare är väldigt olika.

[LarssonA]
4/19/16, 2:02 PM
#12

#11

Håller med dig, jag stod i "kôrveboa" i drygt ett år och det är ett av de roligaste arbeten jag haft. Tyvrr var det svårt att överleva på den lönen, annars hade jag gärna stått kvar ännu!

iFokus
4/19/16, 2:17 PM
#13

TjockaBerta har lagt till följande förslag:

  • Förskollärare
Annons:
Maria
4/19/16, 2:39 PM
#14

Hoppas att folk kan gå med i nix för de stackars telefonförsäljarnas skull. De toppar ju listan eller så  kan man ge ett vänligt nej så kanske deras dag blir bättre🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

iFokus
4/20/16, 9:47 PM
#15

jagga-ewe har lagt till följande förslag:

  • Supporttekniker, first line
iFokus
4/24/16, 7:03 PM
#16

tlover har lagt till följande förslag:

  • Kunglig (yrket)
Loris M
5/1/16, 9:52 PM
#17

#13 Hur tänker du då? Varför just förskollärare?

Besvara gärna här!

iFokus
5/1/16, 10:08 PM
#18

lodjurvarg har lagt till följande förslag:

  • Ventilationsmontör
[[lodjurvarg]]
5/1/16, 10:16 PM
#19

Ventilationsmontör: Jobbar skit timmar, får dåligt betalt, sliter ut kroppen, får ej ledigt när du har ont eller andra problem, jobbar i dålig luft, ofta trånga utrymmen, lyfta tunga saker, ryggproblem osv.

Jag jobbar inte med detta frivilligt för att säga det så.

iFokus
5/6/16, 8:33 AM
#20

Aleya har lagt till följande förslag:

  • Begravningsentreprenör
  • Obduktionstekniker
  • Avloppsrensare
  • Sophämtare
Annons:
Aleya
5/6/16, 8:35 AM
#21

Jag nu kanske man tycker att begravningsentreprenör och obduktionstekniker(att assistera vid obduktioner) är mer äckliga är sämsta yrken. Men att rensa avlopp och vara sopgubbe känns som att det är jobb som jag verkligen aldrig skulle vilja jobba som.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
5/6/16, 8:38 AM
#22

#21 Många sopgubbar älskar sina jobb. Jag har inte varit i närheten att testa däremot

l'm back

Aleya
5/6/16, 9:01 AM
#23

#22 jo och det är ju bra betalt. Men jag är nöjd med mitt "äckliga" jobb som få vill jobba med. 😁

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

iFokus
5/8/16, 11:22 AM
#24

InkaAthilea har lagt till följande förslag:

  • Liksanerare
vendelay
5/9/16, 2:54 PM
#25

#23 Får jag fråga vad du jobbar med? (nyfiken i en strut) 😊

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

iFokus
5/14/16, 11:12 AM
#26

DogeLove har lagt till följande förslag:

  • Slaktar
  • Drogförseljare
Upp till toppen
Annons: