Annons:
Etiketttopplistor
Läst 1237 ggr
Niklas
5/3/16, 1:24 PM

Värsta aptitdödaren

Vad får dig att tappa aptiten? Lägg till det i listan och rösta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
iFokus
5/3/16, 2:16 PM
#1

Maria har lagt till följande förslag:

  • Rökande bordsgrannar
iFokus
5/3/16, 2:46 PM
#2

TatsuOni har lagt till följande förslag:

  • Skrikande/gråtande barn
Vanja
5/3/16, 4:06 PM
#3

Gråtande barn får mig att vilja lägga benen på ryggen och springa.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

iFokus
5/3/16, 7:14 PM
#4

starhawk har lagt till följande förslag:

  • Vegansk mat
iFokus
5/3/16, 8:00 PM
#5

Hayabusa har lagt till följande förslag:

  • Rensa avlopp
[Hayabusa]
5/3/16, 8:01 PM
#6

Rensa avlopp får mig att aldrig vilja äta mer någonsin. Man ska inte äta innan man gör det, efteråt är det helt omöjligt.🤮

Annons:
vendelay
5/3/16, 8:05 PM
#7

Så starhawk äter inga grönsaker, ingen potatis, ris, pasta, bulgur, frukter, örter, kryddor, vatten, bönor, bröd??? All meat låter ganska… Begränsat 😮

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

iFokus
5/3/16, 8:12 PM
#8

kattöga har lagt till följande förslag:

  • magsjuka
iFokus
5/3/16, 9:46 PM
#9

VästkustFia har lagt till följande förslag:

  • Beskrivningar av tandläkarbeök
iFokus
5/3/16, 11:48 PM
#10

Sabinan har lagt till följande förslag:

  • Prata ingående om sår
  • Bajs-prat
Sabinan
5/3/16, 11:51 PM
#11

För att förtydliga mig lite: med bajs-prat menar inte skitsnack (även om det också kan vara en aptitdödare) 😉utan mer hur en del personer pratar väldigt ingående och detaljrikt om avföring 🤮

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

iFokus
5/3/16, 11:54 PM
#12

lillelull har lagt till följande förslag:

  • Beskrivningar av kräk
iFokus
5/4/16, 6:58 AM
#13

Soligajag1 har lagt till följande förslag:

  • Äta med öppen mun och slicka sig på fingrarna
Annons:
starhawk
5/4/16, 7:59 AM
#14

#7: Du vet tydligen inte vad det är för skillnad mellan vegansk mat och "vanlig" mat, vegansk mat innehåller inga animaliska födoämnen, det gör vanlig mat, det innebär inte att vanlig mat saknar vegetariska inslag.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Vanja
5/4/16, 8:45 AM
#15

#14 Menar du att det blir aptitdödande om någon annan väljer att äta veganskt? :O

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

starhawk
5/4/16, 9:29 AM
#16

Jag menar att det är aptitdödande att få en tallrik med enbart vegansk mat på, vad andra äter lägger jag mig inte i.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

vendelay
5/4/16, 9:33 AM
#17

#14 Så du äter aldrig måltider som är enbart veganska? Du tar aldrig en banan till mellanmål exempelvis? 

Jag tror nog snarare att det handlar om att du inte har koll på vegansk mat och att du är för kinkig för att testa, men detta är OT så vi ska inte prata om det här. Jag tyckte bara att det lät ganska tråkigt att inte kunna äta någon vegansk mat hahah 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Vanja
5/4/16, 9:47 AM
#18

#16 Men va? 

Då skulle man ju kunna lägga till alternativet "kött" då. För jag kan lova dig att det är mer aptitdödande för en vegan att se ett dött djur på en tallrik än vad det är för dig eller någon annan köttätare att se en hög med broccoli på en tallrik.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

vendelay
5/4/16, 9:48 AM
#19

#18 😂 Bra sagt! 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

starhawk
5/4/16, 10:27 AM
#20

#17: Banan det är ju bara en massa socker!

Jo då jag känner till vegansk mat, mor testade olika veganmåltider på oss i familjen, ett bra sätt att få en att tappa aptiten.

#18: Det står ju redan "djur på bordet" bland alternativen, hänger du inte med här?

En hög med broccoli har jag inget emot bara det ligger t.ex ett par brattar intill

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Vanja
5/4/16, 10:50 AM
#21

#20 Jaha, det var därför du skrev med veganmat, som någon slags motsägelse till döda djur på bordet. Nu hänger jag med. 
Dock så spelar det ingen roll, för hur man än vänder och vrider på det så är det mer aptitdödande för alla (förhoppningsvis) att se köttbiten på bordet om man vet hur den hamnade där än att se en hög med wokade grönsaker. 

Det känns som att du kan sluta argumentera nu, att vara köttätare är helt okej. Men att försöka mena att det är lika oaptitligt att se veganmat som att se en köttbit är bara löjligt. 
Det är bättre att vara vegan, speciellt om man som vegan väljer svenska råvaror. Det kommer alltid att vara bättre att vara vegetarian. Det är inget en köttätare någonsin kan argumentera mot. Och då är jag köttätare själv.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

starhawk
5/4/16, 3:45 PM
#22

#3: "Det är bättre att vara vegan, speciellt om man som vegan väljer svenska råvaror. Det kommer alltid att vara bättre att vara vegetarian."

Där har vi den igen! den vegetariska myten  som Lierre Keith skrev om. Hon började som vegetarian och fick livslånga skador av det innan hon insåg att alltihopa är en myt. Att äta vegan mat är helt utmärkt, OM MAN ÄR EN KO, men vi är inte kor utan människor, vi är anpassade att äta en blandning av vegetariska och animaliska födoämnen. Du lurar ingen med din slutkläm att du skulle vara köttätare.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

iFokus
5/4/16, 5:34 PM
#23

TjockaBerta har lagt till följande förslag:

  • Person som och snorar
Vanja
5/9/16, 9:57 AM
#24

#22 Jodå jag är köttätare. Jag har försökt att vara vegetarian men jag tycker för mycket om kött för att det ska fungera. Men kul att du tror dig veta vad jag äter ^^

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Tarotstollan
5/9/16, 5:58 PM
#25

"Djur på bordet" trodde jag ni menade att t.ex. katter eller hundar som hoppade upp på bordet medan man satt och åt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
5/9/16, 6:02 PM
#26

#25: Det var precis det jag menade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tarotstollan
5/9/16, 6:10 PM
#27

#26. Det skulle jag inte bry mig särskilt om, såvida inte de satte sig i min tallrik!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
iFokus
5/9/16, 6:12 PM
#28

Tarotstollan har lagt till följande förslag:

  • Fisande bordsgrannar
iFokus
5/9/16, 7:34 PM
#29

Wowy har lagt till följande förslag:

  • Mat man avskyr
iFokus
5/14/16, 10:06 AM
#30

DogeLove har lagt till följande förslag:

  • Dödadjur på tallriken
iFokus
8/18/16, 1:43 PM
#31

Hamsternsara har lagt till följande förslag:

  • En köttbit som det droppar "fett" från
Upp till toppen
Annons: